Ring oss: 072 78 02 127
Dessa villkor gäller om inget annat skriftligen har avtalats mellan den som åtar sig uppdraget, och juridisk person/bokare av tjänst.
Med uppdragsavtal avses det, mellan leverantörens och beställarens upprättade, muntliga eller skriftliga avtalet med tillhörande specifikation.
Vid bokning godkänns våra villkor genom att bokaren bekräftar våra allmänna villkor via bokningsformuläret. Först därefter kan en bokningsbekräftelse upprättas och vara bindande mellan bokare och utövare av tjänst.
Efter att bokningsformuläret har skickats in till leverantör, erhåller beställaren en bokningsbekräftelse via e-post. I bokningsbekräftelsen framgår det vilken tjänst som bokats, och innehåller information om eventuella tillägg till tjänst.
Leverantören skall utföra uppdraget i enlighet med bokningen, samt i enlighet med branschens rådande sedvänja och på ett i övrigt fackmannamässigt sätt.
Vid avtalad leveransdag åligger det utföraren att utföra uppdraget utifrån bokningen. Bokaren har genom avtal ansvar för att möjliggöra att arbetet kan utföras utan hinder .
Uppdraget utförs enligt bokning. Ändringar av bokningen kan komma att behövas men ska ske i samråd mellan företrädarna.
Beställaren ansvarar, om inget annat har avtalats, för samordning och organisation av uppdraget inom den egna verksamheten.
Leverantören äger, för uppdragets utförande, rätt att anlita underkonsult, men har ingen skyldighet, eller något ansvar att påtala detta till beställare av tjänsten.
Utföraren är inte skyldig att utföra tjänster som faller utanför specifikationen. Utföraren skall snarast anmäla till beställarens företrädare om utföraren finner behov av ytterligare tjänster, eller utvidgning av uppdraget.
Uppstår, under uppdragets utförande, behov av ytterligare tjänster, skall detta tas upp med företrädarna, vilka härvid äger rätt att göra tillägg till uppdragsavtalet, och specifikationen. Har avtalad leveransdag bestämts åligger det utföraren att ange vilken senare dag som istället skall gälla som avtalad leveransdag.
Företaget har rätt att avbryta städningen på plats om uppdraget visar sig vara annat än vad som är bokat, exempelvis om antalet fönster överstiger det som är angett (i det fall beställaren nekar den extra kostnaden), om det ej finns el, om utrymmet är smutsigare än vad som kan anses normalt inom ramen för bokningen, om tömning ej är möjlig eller dylikt.
Vid flyttstädning skall kyl / frys vara avfrostade med öppna dörrar annars utgår dessa utan ekonomiskt kompensation.
Vi skruvar enbart av glas på spis och ugn om det möjligt (ej tak), ej fryslåda och och andra saker.
Golvbrunnar ingår. Ej vattenlås.
Persienner ingår inte. Dessa behöver debiteras separat.
På väggar tas enbart damm bort men inte torkas av.
kökslådor insida matta, lakan och Besticklåda ingår ej
Färgborttagning / sanering ingår inte i städning.
Mikrovågsugnar ingår om de är inbyggda och tillhör köksinredningen. Ej lösa mikrovågsugnar.
Vid inglasade balkonger rengörs endast fönster och golv.
Vid flyttstädning skall bostaden vara helt tömd om inget annat har avtalats vid bokningen av tjänsten.
Klistermärken, tejprester, färgstänk på ytskikt eller fönster ingår ej vid flyttstädning pga av risken att skada underlag.
Tapeter dammtorkas endast och målade ytor rengörs med lätt fuktad trasa.
Finns det inte el eller vatten avbryts uppdraget och vi fakturerar en avgift för nedlagd tid samt omkostnader enligt aktuell prislista.
Reklamationer och synpunkter skall åberopas under garantitiden på 14 dagar som gäller vid flyttstädningar. Utföraren har rätt att ges tillfälle att åtgärda bristerna vid tre tillfällen enligt lagen. Städgaranti upphör att gälla om ni städar själva eller undanber er omstädning. Omstädning ska utföras av oss och ingen ersättning utgår om ni eller inflyttande städar själv eller om hyresvärd/inflyttare tar in annan firma, och förhindrar/förnekar oss att utföra omstädning enligt avtal.
Besiktning av flyttstädning skall ske av bovärd, eller den inflyttande, och skall göras under vår 14 dagar garanti, och ej efter garantins utgång. Om du som beställare av tjänsten skall besiktiga, så skall detta påtalas vid bokning, och ej i efterhand.
Fönsterputsning vid flyttstädningar ingår till -18 grader och när väderleken tillåter. Inglasade balkonger, och verandor som ej uppvärms av boytan kan normalt bara putsas vid plusgrader. Någon ekonomisk kompensation utgår ej om omständigheterna förhindrar fönsterputsningen.
Vid fastpris flyttstädningar så gäller våra priser normalt smutsade objekt, och visar det sig att objektet ej är normalt smutsat, så har utföraren rätt till att meddela er att priset måste justeras ,och då får ni godkänna det avtalet innan uppdraget fortsätter. Får vi ej tag i beställaren direkt så avbryts uppdraget med omedelbar verkan, och ni meddelas, och får ta kontakt med producenten. Då betalar beställaren 500 kr i administrativ avgift.
Bokade tjänster kan avbokas inom 24 timmar. Vid avbokning av tjänst senare än 24 timmar debiteras en administrativ avgift på 500 kr.
Om beställaren vill ändra datum för uppdraget måste detta meddelas oss en vecka innan ursprungsdatum.
Om beställaren avbryter städningen när personalen anländer till platsen eller 24 timmar innan måste kunden betala utan rut-avdrag av priset.
Har beställaren ej avbokat tjänsten och anlitat annan städfirma på städdagen, så att vi ej kan fullfölja vår del av avtalet, debiteras beställaren det fulla beloppet. Detta då två utövare ej kan fakturera samma beställare och få rätt till Rutavdrag från båda.
Blir vi förhindrade att utföra uppdraget och beställare väljer en annan leverantör faktureras denne det fulla beloppet utan Rut.
Genom medgivandet av våra allmänna villkor i bokningsformuläret godkänner beställaren att vi gör en kreditprövning på Creditsafe.
Betalningsvillkor för privatpersoner är 10 dagar från städdagen, oavsett om det finns en inbokad omstädning. Betalningsvillkoren gäller för alla inbokade tjänster om inget annat har förhandlats fram vid bokningstillfället.
Utföraren äger rätt att ansöka om betalningsföreläggande mot beställaren för indrivande av förfallna fordringar.
Vårt mål är att ha 100% nöjda kunder och därför försöker vi alltid först komma överens om det skulle uppstå någon tvist. Som del i den handläggningen skickas därför alltid en bokningsbekräftelse ut till dig som beställer via e-post, som du godkänner innan vi kommer ut.
Det är ditt åtagande som kund att hålla dig uppdaterad om vad som ingår i beställd tjänst, vilket framgår i våra villkor. Skulle tvist trots allt förekomma, försöker vi i första hand att lösa det sinsemellan, där vi hänvisar till de villkor ni har godkänt innan städning. I andra hand gäller kommunens konsumentvägledning, och i sista hand tingsrätten.